Voor gebruik op een vaste locatie, is het gemakkelijkst als je de uitgaande mailserver van je Internet toegangsprovider (ADSL, glasvezel of Kabel) instelt. Hiervoor zijn meestal geen extra instellingen nodig. 

Indien je veel op verschillende locaties werkt (bijv. met een laptop) en dus op verschillende netwerken bent ingelogd, kun je gebruik maken van de mailservers van HostingXS.

Bij HostingXS is de uitgaande mailserver is gelijk aan de inkomende mailserver. Wel dien je de gebruikersnaam en wachtwoord combinatie te gebruiken voor autorisatie (z.g. SMTP-AUTH).


Uitgaande mailserver fout

Een veel voorkomende fout is de volgende, wat wordt veroorzaakt door het blokkeren van poort 25 (uitgaande mail poort). Dit wordt o.a. gedaan door @home en KPN gerelateerde providers, zoals Het Net en Planet Internet. Op zakelijke aansluitingen is deze poort meestal wel open en/of te activeren (zoals bij XS4ALL).


Een fout als Task ‘mail.domain.tld - Sending’ reported error (0×8004210B) :

‘The operation timed out waiting for a response from the sending (SMTP) server.

If you continue to receive this message, contact your server administrator or

Internet service provider (ISP).  


Oplossing

Je dient de uitgaande mailserver poort te wijzigen naar de onze alternatieve poort: 587

Dit kan bij de geavanceerde instellingen van het mailprogramma.

Let wel: Voor de uitgaande mailserver is verificatie vereist.

Gebruik hiervoor dezelfde logingegevens als bij de inkomende mailserver.