KPN heeft rond 21 september 2015 een brief gestuurd, waarin werd gevraagd om hun mailserver instellingen voor 1 oktober 2015 aan te passen.
Wij hebben daarna van diverse klanten het bericht gekregen dat hun de uitgaande mail is gestopt met werken. 


Wie:

Het gaat hier om bedrijven die de mail via HostingXS ophalen en via de (verouderde) KPN mailservers versturen.

Oplossing:

Dit kan worden opgelost door:

  • Contact op te nemen met KPN (0800-0402) en vraag naar de juiste instellingen
  • HostingXS instellen als uitgaande mailserver


Uitgaande/SMTP server bij HostingXS:

  • Voor alle shared en mijnwinkelpakketten: securemail.hostingxs.nl 
  • Voor de overige pakketten en (cloud)servers: mail.<domeinnaam.tld>

Hiervoor moet je wél inloggen op de uitgaande mailserver; gebruik daarvoor dezelfde logingegevens als de inkomende mailserver.
De poort van de uitgaande mailserver moet worden ingesteld op 587.

Nadere instructies om dit in te stellen: https://www.hostingxs.nl/faqs/e-mail/